Specialiojo pedagogo paslaugos

Specialioji pedagogė Lina Gružienė

 Specialiojo pedagogo veikla:

• padeda vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, įsisavinti ugdymo turinį, lavina jų sutrikusias funkcijas, atsižvelgdamas į kiekvieno vaiko gebėjimus, ugdymosi galimybes, mokymosi ypatumus;

• sistemingai stebi ir vertina vaiko gebėjimus, įvairiais būdais fiksuoja vaiko pasiekimus ir pažangą, apie vaiko pasiekimus informuoja tėvus (teisėtus vaiko atstovus), pedagogus;

• bendradarbiaudamas su mokytojais, ugdytinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, tėvais (globėjais, rūpintojais), kitais asmenimis, tiesiogiai dalyvaujančiais ugdymo procese, PPT specialistais, numato specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo tikslus, uždavinius, jų pasiekimo būdus ir metodus, atitinkančius specialiuosius ugdytinių poreikius bei galimybes, ir juos taiko;

• priklausomai nuo vaikų individualių savybių, organizuoja ir veda sutrikusių funkcijų lavinimo individualias, grupines, pogrupines logopedines pratybas, rengia metinį veiklos planą, rengia savo veiklos ataskaitą;

• bendradarbiauja su Įstaigoje dirbančiais darbuotojais bei tėvais (globėjais, rūpintojais) planuojant ugdomąją veiklą, rengiant individualius vaikui pagalbos planus, sudarant pritaikytas ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, ugdymo(si) medžiagą ir priemones;

• konsultuoja vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių mokytojus, tėvus (globėjus, rūpintojus) ugdymo, specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo klausimais, informuoja apie vaiko ugdymo(si0 pažangą, sunkumus ir problemas;

• formuoja Įstaigos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius ugdytinius;

• inicijuoja vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, projektus, koordinuoja jų vykdymą;

• rengia ir naudoja ugdymo priemones, skirtas vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, sutrikimų lavinimui;

• kuria funkcionalią, dinamišką, psichologiškai ir fiziškai saugią ugymo(si) aplinką;

• tikslingai išnaudoja netiesioginio darbo su vaikais skirtą laiką metodinei veiklai: ugdomojo proceso planavimui, pasiruošimui kasdienei ugdomajai veiklai, dokumentacijos, susijusios su ugdymu, tvarkymui ir kt.;

• vykdo vaiko teisių pažeidimų prevenciją;

• dalyvauja bendrose Įstaigos veiklose: posėdžiuose, pasitarimuose, bendradarbiauja su kolegomis, tobulina kvalifikaciją;

• dalyvauja Įstaigos vaiko gerovės komisijos veikloje.